حقوق های نجومی خلاف عرف
    حقوق های نجومی خلاف عرف
    مسئولین و مدیران باید بدانند برداشت حتی یک ریال از این هزینه ها اگر بیشتر از مصوبه قانون باشد، خلاف شرع است و اگر از بیت المال بوده باید پس گرفته شود.
     
    آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در گفتگو با خبرگزاری ایمنا با اشاره به حقوق های کلان مدیران دستگاه های مختلف دولتی، اظهار کردند: حقوق های نجومی خلاف عرف است چرا که آنچه قانون حقوقی را برای اشخاص تعیین کرده، مقدارش کاملا مشخص است.
     طبق مصوبه کمسیون برنامه و بودجه مجلس، هر فرد می تواند حداکثر 7 برابر حقوق پایه را دریافت کند و این مقدار با توجه به تصویب قانون، اشکال ندارد اما اگر بیش از این مقدار کسی مبلغی را به عنوان حقوق دریافت کند، مشکل شرعی و قانونی دارد.
    امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که اگر حقوق های کلان مدیران دولتی از بیت المال برداشت شده می بایست برگردانده شود، تاکید کردند: مسئولین و مدیران باید بدانند برداشت حتی یک ریال از این هزینه ها اگر بیشتر از مصوبه قانون باشد، خلاف شرع است و اگر از بیت المال بوده باید پس گرفته شود.
    آیت الله مهدوی افزودند: گاهی این گونه است که حقوق های کلان به شرکت های خصوصی واریز می شود که در این صورت باید همه ی افراد در آن شرکت از واریز شدن پول راضی باشند.
    عضو خبرگان رهبری به اضافه کاری های بی اساس اشاره کردند و گفتند: عده ای از کارمندان ساعاتی را برای خود اضافه کاری رد می کنند و در عمل هیچ فعالیتی انجام نمی دهند؛ این اقدام نیز خلاف شرع و قانون است.
    ایشان در پایان فرمودند: مجلس شورای اسلامی باید در جریان دریافت وام های کلان توسط بعضی از مسئولین باشد و با نظارت ارگان های مختلف، اجازه تبعیض بین مردم و مسئولین را ندهد
    کانال تلگرام - دروس کانال تلگرام - بیانات و اخبار