بسم الله الرحمن الرحیم
تجلیل از شهدای عزیز مدافع حرم، تعظیم از شخص آن‌ها نیست که آن‌ها هیچگاه به این تجلیل فکر نکرده‌اند و زمانی‌که تصمیم به دفاع از حرم گرفتند، گمنام حرکت کردند و سعی در اخفاء نام و شخصیت خود داشتند. آری، تجلیل از آنها تعظیم شخصیت آنها و تواضع درمقابل روح بلند و ملکوتی آنها است؛ تجلیل از آنها بیان حضور  هزاران مدافع حرم دیگر است که انتظار سعادت و شهادت را دارند: (وَ مِنهُم مَن یَنتَظِر؛ 23 احزاب). اگر مردم امروز از شهید محسن حججی سخن می‌گویند مخاطب آنها همۀ مدافعین حرم، اعم از ایرانی، افغانی، پاکستانی، عراقی و لبنانی و دیگر کشورهای اسلامی است که به عشق سالار شهیدان و خواهرشان عقیلۀ بنی هاشم به دفاع از اسلام و مسلمین پرداختند. 
امسال حاجیان خانۀ خدا با طواف و دعا و نماز در کنار بیت‌الله‌الحرام و حرم نبوی و تربت پاک ائمۀ بقیع (علیه و علیهم‌السلام)، برای روح ملکوتی آن شهدای عزیز و نفرین بر قاتلین و حامیان و مستکبرین، برائت خود را در حج ابراهیمی تکمیل می‌نمایند. 
پس آمریکا و انگلیس و اسرائیل جعلی و منافقین کوردل بدانند اگر امروز بعضی از افراد فریب خورده و حکّام بی‌بصیرت برخی از کشورهای منطقه به خاطر حفظ حکومت غیرمردمی خودشان حاضرند با آنها همکاری کرده و حمایت مالی و سیاسی از آنها داشته باشند، در عوض روند رو به رشد انسان‌های آزاده و دارای بصیرت، سیر صعودی به خود گرفته و هر چه زمان می‌گذرد جمعیت آنها رو به فزونی است و مسلم است که یکی از عوامل مهم تقویت این بصیرت، شهادت انسان‌های پاک و خالص و وارستۀ از خود و پیوستۀ به خدای عزوجل می‌باشد. دشمنان بدانند که شهادت این عزیزان بر خیل جوانان منتظر چنین عاقبت نیکویی و حسرت خوردۀ از عقب‌افتادن این کاروان شهادت مرتب افزوده می‌شود تا به این وسیله پیام دین و حقانیت اسلام و عدالت را به اعماق جان انسان‌های خواهان حق، در همۀ جهان رسانده و با به وجودآمدن میلیون‌ها انسان فدائی قرآن و عترت، زمینۀ ظهور منجی عالم بشریت را فراهم نماید. 
سید ابوالحسن مهدوی
مکۀ مکرمه، 28مرداد1396
 
کانال تلگرام - دروس کانال تلگرام - بیانات و اخبار