روحانی امدادگر
    روحانی امدادگر
    امدادگری روحانیون، تلفیقی از دو امداد جسمی و قلبی است که زمینه‌ساز تلطیف قلوب و افزایش تأثیرپذیری می‌شود.
    بسم الله الرحمن الرحیم
    13مهر96
     
    آیت الله مهدوی(حفظه‌الله) ظهر روز گذشته در همایش روحانی امدادگر استان اصفهان اظهار داشت: دوره‌های امدادگری از جمله مهارت‌هایی است که همه جامعه به آن‌ها نیاز دارد و روحانی امدادگر کسی است که از لحظات خاص فرصتی برای رسالت «تبلیغ» بهره می‌گیرد.
    ایشان افزودند: بحث امداد در صنف روحانیت با دیگر اصناف به این دلیل متفاوت است که روحانی علاوه بر توجه و امداد به نیاز جسمانی فرد حادثه دیده، وظیفه امداد روحی و روانی فرد را نیز برعهده دارد و با هدف آشنایی با دین انجام می‌پذیرد.
    نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان بیان کردند: امدادگری روحانیون تلفیقی از دو امداد جسمی و قلبی است که زمینه‌ساز تلطیف قلوب و افزایش تأثیرپذیری می‌شود.
    وی با اشاره به آیه5 سوره قصص وارثان زمین را مستضعفین خواندند و گفتند:  زمانی که جهان پر از ظلم می‌شود و مردم به دنبال نجاتگر هستند، با ظهور امام زمان(علیه‌السلام) مردم به سمت ایشان می‌آیند و تقاضای امداد دارند.
    آیت الله مهدوی اضافه کردند: امام زمان(علیه‌السلام) دو کار انجام می‌دهدند یکی احیای حق مادی و ظاهری مردم و دیگری احیای افکار است، نیاز روحی هم‌تراز نیاز جسمی است که مقدمه شروع هدایتگری و تبلیغ دین نیز هست.
    ایشان از روحانیون خواستند تا علاوه بر شرکت در دوره‌های امدادگری برای مربیگری امداد و نجات نیز ثبت نام کنند و تأکید کردند: باید روزی اولویت استفاده از مربی امداد با روحانیون باشد زیرا امداد افکار و تزریق معارف و حقیقت دین در حین امداد با شماست و با بودن هر روحانی در یک پایگاه انتظار می‌رود که امدادگران در نهایت همگی خداشناس، قرآن شناس و امام زمان شناس کامل باشند.
    نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان نکاتی درخصوص امدادگری در ایران یادآور شدند: نکاتی در کشور ما در امر امداد و نجات هست که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و یکی از علل آن وجود روایت‌های بین شیعه از اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) است.
    ایشان ادامه دادند:  اولین نکته درباره تعلیم امدادگر است که با توجه به آیه 92 سوره آل‌عمران امدادگران ما آموزش می‌بینند که از هر آنچه دوست دارند و «مِمَّاتُحِبُّونَ» آن‌ها است انفاق کنند در حالی که در دنیا تنها نگاه یک طرفه به نیاز مخاطب وجود دارد.
    آیت الله مهدوی نکته دوم را با استناد به آیه 9 سوره حشر توضیح دادند و گفتند: با توجه به آموزه‌های اسلام و تشیع، امدادگران برخلاف فرهنگ سخاوت مطرح در دنیا که بخشش مازاد بر نیاز خود است، تعلیم ایثار یعنی بخشش هرآنچه نیاز خودشان است می‌بینند.
    ایشان تصریح کردند: نکته سوم در سوره انسان است که امدادگر بدون هیچ چشم‌داشت و انتظار پاداش امداد می‌کند اما در دنیا تمام مسائل امداد و نجات رسانه‌ای می‌شود.
    نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان در پایان به نقش روحانی امدادگر در علاقه‌مندی مردم به این صنف اشاره و اذعان داشتند: رنگ و بوی امداد یک روحانی با دیگران فرق دارد و محبت و حضور به موقع روحانی در کنار حادثه‌دیدگان تأثیرات شگرفی دارد که نباید از آن غافل بود.
     
    منبع: فارس اصفهان
    کانال تلگرام - دروس کانال تلگرام - بیانات و اخبار