بیانات آیت الله مهدوی به‌مناسبت شکست داعش
    بیانات آیت الله مهدوی به‌مناسبت شکست داعش
    اگر در راه آرمان‌های انقلاب و اهداف بزرگ اسلام استقامت بکنیم،در نهایت پیروزی از آنِ اسلام است.

    بسم الله الرحمن الرحیم

    2 آذر 96
    پیروزی جهان اسلام بر کفر  جهانی و داعش را تبریک عرض می‌کنم؛ ابتداءاً خدمت حضرت بقیةالله‌(ارواحنا فداه) که توسلات و دعاهای مردم در چنین روزی به اجابت رسید، لطف الهی در مضامین آیات قرآن «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ»[1] تجلی پیدا کرد در چنین ایامی. همچنین تبریک عرض می‌کنم خدمت رهبر معظم انقلاب و همۀ خانواده‌های شهدا و جانبازان عزیز مدافع حرم که آن‌ها واقعاً شاد هستند در چنین ایام و لحظاتی و نیز تبریک می‌گویم خدمت دولت و ملت ایران، مرجعیت معظم عراق و همۀ مجاهدینی که از سراسر جهان اسلام، به‌خصوص از ایران اسلامی ما، حضور داشتند، مخصوصاً خدمت سردار عزیز جناب آقای سلیمانی.
    حقیقتاً ایام سرور و شادی است برای همه و درسی است برای همۀ ما که اگر در راه آرمان‌های انقلاب و اهداف بزرگ اسلام استقامت بکنیم، درنهایت پیروزی ازآنِ اسلام است؛ این آیۀ قرآن است که می‌فرماید: «وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقینَ»[2] (عاقبت نیک مال انسان‌های متقی است) و وعدۀ نصرت الهی است که «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ.» لکن ما باید به وظیفۀ خود عمل بکنیم.
    همچنین شایسته است که به نکته‌ای که رهبر معظم اشاره فرمودند دقت بشود که دشمن دست از اختلاف‌افکنی بین مسلمان‌ها برنمی‌دارد؛ مخصوصاً با هزینه‌های فراوانی که برای داعش کرده و طعم شیرین اختلاف و بهره‌برداری او برای صهیونیست‌ها که در این شش هفت سال گذشته داشته و به این زودی از این مسئله دست‌بردار نخواهد بود و طبیعتاً از راه‌های دیگری که چه‌بسا ممکن است فکرش را نکنیم، مجدداً ایجاد اختلاف بکنند؛ ولو اینکه داعش را به نام دیگری مجدداً حمایت بکنند.
    پیروزی دیگر همۀ مسلمان‌ها، اثبات مبارزۀ ایران با تروریست است که این موضوع برای کشورهای دشمن ما بسیار مهم است؛ به‌خصوص آمریکایی‌ها که تهمت حمایت از تروریسم را به ایران اسلامی می‌زدند، دیگر نقشه آن‌ها نقش بر آب می‌شود و بلکه برعکس، حمایت دولت آمریکا از تروریست را نشان می‌دهد و ملاحظه کردیم در این اواخر، بعضی از داعشی‌ها و سران آن‌ها، تا حدود چند هزار نفر را مخفیانه از معرکۀ جنگ فراری دادند و درنهایت، این‌ها را به کشورهای دیگر منتقل کردند. این موضوع خفت و ذلتی است برای دشمنان ما و هرچه این مسائل پیش می‌آید، باز این برگ برنده‌ای است برای ما. افکار منصفی هم که در دنیا ناظر این جریانات است، بیشتر به جهان اسلام و ایران اسلامی که محور کانون اسلام است، توجه می‌کند.
    امیدواریم باز خدای متعال لطف و عنایتش را از ملت ایران و همۀ مسلمانان جهان دریغ ندارد. بیش از پیش لطفش را و رحمتش را بر ما نازل بکند و إن‌شاءالله همۀ ما شاهد پیروزی‌های جدیدتر و رسیدن به اهداف بلندی باشیم که انقلاب ما برای آن حرکت کرده و جانفشانی‌های فراوانی تحت امر ولایت فقیه داشته. امیدوارم آن اتصالی که وعدۀ آن داده شده، انقلاب ما وصل به انقلاب جهانی حضرت بقیةالله‌(ارواحنافداه) بشود و إن‌شاءالله به‌زودی شاهد آن باشیم.

    و السلام علیکم و رحمة الله

     


    [1] . محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله)، 7.

    [2] . اعراف، 128.

     

     

    کانال تلگرام - دروس کانال تلگرام - بیانات و اخبار