بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِیمِ
♦ ثُمَّ لَنَنزِعَنَّ مِن کُلِّ شِیعَةٍ أَیُّهُمْ أَشَدُّ عَلَى ٱلرَّحْمَـٰنِ عِتِیًّا (69) ثُمَّ لَنَحْنُ أَعْلَمُ بِٱلَّذِینَ هُمْ أَوْلَىٰ بِهَا صِلِیًّا (70) وَإِن مِّنکُمْ إِلَّا وَارِدُهَا ۚ کَانَ عَلَىٰ رَبِّکَ حَتْمًا مَّقْضِیًّا (71) ثُمَّ نُنَجِّى ٱلَّذِینَ ٱتَّقَوا۟ وَّنَذَرُ ٱلظَّـٰلِمِینَ فِیهَا جِثِیًّا (72) ♦
سپس از هر ملت و گروهی آنهایی را که نافرمانی و تمرّدشان بر خدای رحمان بیشتر بوده است [نظیر رؤسای جور، علمای سوء، مترفین فاسق] بیرون میکشیم. ❋ آنگاه ما به حال کسانی که به چشیدن عذاب دوزخ و سوختن در آن سزاوارترند [از نظر علت استحقاق و کیفیت آن] داناتریم. ❋ و از شما [انسانها] احدی نیست جز آنکه مشرف به ورود در دوزخ شده و یا وارد در آن خواهد شد، این کار بر پروردگار تو حتمی و [طبق ارادۀ ازلی او] مقطوع است. ❋ سپس کسانی را که [در اعتقاد و عمل] تقوا ورزیدهاند [از درافتادن یا پس از واردشدن] نجات میدهیم و ستمکاران را در حالی که [از شدت عذاب] به زانو درافتادهاند در آنجا رها میکنیم.❋