بسم الله الرحمن الرحیم
    یک درهم انفاق‌کردن در این روز برابر است با انفاق هزار درهم در روزهای دیگر؛ لذا دستور داده شده است در این روز تا می‌توانید به یکدیگر احسان کنید، شاد باشید و دل برادران مؤمن خود را نیز شاد کنید. همچنین اگر توسط برادر ایمانی‌تان حقی از شما ضایع شده است، او را عفو کنید. وقتی با یکدیگر روبه‌رو می‌شوید، تبسم کنید و به یکدیگر هدیه دهید. خوب است هدیه کتاب‌ باشد. الحمدلله در بحث غدیر خم خیلی کتاب نوشته شده است. همچنین در این روز غسل و زیارت امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) وارد شده است. اگر کسی به زیارتشان در نجف نائل نشد، می‌تواند زیارت امین‌الله را بخواند که این زیارت جامعه محسوب می‌شود و از راه دور و نزدیک خوانده می‌شود.
     اگر کسی می‌خواهد به منزلۀ همان اشخاصی باشد که در غدیر خم در محضر پیامبر و امیرالمؤمنین(علیهماالسلام) بودند و با امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) بیعت کردند، یک عمل دارد که در مفاتیح هم وارد شده است، می‌تواند آن را در روز عید غدیر انجام دهد. دو رکعت نماز بخواند و بعد از دو رکعت نماز، سجده می‌کند و صد بار شکر خدا را به‌جا می‌آورد، سپس سر از سجده برمی‌دارد و دعای «اللَّهُمَ‏ إِنِّی‏ أَسْأَلُکَ‏ بِأَنَ‏ لَکَ‏ الْحَمْدَ...» را که در مفاتیح آمده است، تلاوت می‌کند، مجدداً به سجده می‌رود و صد مرتبه الحمدلله و صد مرتبه شکراًلله می‌گوید. 
    از اعمال دیگری که وارد شده است، خواندن دعای ندبه  است تا به یاد غیبت امام زمان(علیه‌السلام) ندبه و گریه کنیم؛ منتهی وقتی با برادران مؤمن خود هم برخورد می‌کنیم، تهنیت بگوییم: «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوَلَایَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلَامُ».
     توصیه می‌کنم در این زمینه کتاب بخوانید و سعی کنید با معارف خطبۀ غدیر و آیات مختلفی که پیامبر دربارۀ ولایت تلاوت کردند، آشنا باشید. پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) دوسه ساعت طول کشید تا این خطبه را ایراد کردند و با آیات و  روش‌های مختلف به مردم توصیه کردند امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) را بشناسند و از ایشان اطاعت کنند؛ لذا تلاش کنیم از این معارف آگاهی پیدا کنیم و سعی کنیم همه مطیع واقعی، یعنی همان شیعۀ حقیقی امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) باشیم
    کانال تلگرام - دروس کانال تلگرام - بیانات و اخبار