آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان به همراه هیئت همراه جهت بازدید و ابراز همدردی در مجموعه آتش نشانی اصفهان حضور یافتند.
    آیت الله مهدوی، در این بازدید اظهار کردند: حضور ما در این جا به پاسداشت و تکریم مجاهدت و ایثار بزرگ آتش نشانان است که در این برهه از تاریخ کشور به ثبت رسیده است.
     
    ایشان افزودند: این ایثار و فداکاری که اتفاق افتاده را هم نسبت به فقدان آن عزیزان تسلیت گفته و هم آن روح شهامت و شجاعت و ایثار که در وجودشان بوده است را تحسین کرده و تبریک می گوییم.
    ایشان با اشاره به اینکه شغل آتش نشانی، یک شغل صرف نیست بلکه کاری مقرون به ثواب و حسنات است که در دنیا انجام می شود اما رنگ آخرتی دارد، ادامه دادند: آتش نشانان در کشور ما به اعتبار دین اسلام و آن اعتقادی که به آخرت و خدا دارند بیش از توان و وظیفه کار می کنند.
    امام جمعه موقت اصفهان گفتند: ما در اینجا حضور پیدا کردیم تا از طرف مجلس خبرگان، حوزه علمیه و مردم شهر اصفهان، به پاس تکریم این مجاهدت و تاثری که همه ایران اسلامی را فراگرفته هم شهادت دوستانتان را تسلیت و هم این ایثار جان و فداکاری را تبریک بگوییم.
    ایشان افزودند: در مباحث اخلاقی، ایثار و انفاق در کنار یکدیگر قرار دارند که البته ایثار غیر از انفاق است زیرا زمانی که یک فرد ایثار می کند در واقع آنچیزی که خودش به آن احتیاج دارد را می بخشد اما بازهم اهمیت دارد که چه چیزی را دارد ایثار می کند.
     
    آیت الله مهدوی گفتند: مرتبه اول، ایثار مال است و فرد درحالی که خودش احتیاج دارد، به دیگری می بخشد و در مرتبه بعدی ایثار آبرو هست و پس از آن و بالاتر، ایثار جان است. آتش نشانان کسانی هستند که جانشان را که عزیزترین سرمایه زندگی است را در مخاطره قرار می دهند و گاهی هم جانشان را از دست می دهند تا انسانی را نجات دهند.
    ایشان با تاکید بر امر آموزش و فرهنگ سازی تاکید کردند: ما در مبانی دینمان بحث دفع و رفع داریم. تمام صحبت در این است که می گویند دفع علاج واقعه قبل از وقوع و رفع یعنی علاج واقعه بعد از وقوع است و پیشگیری همان دفع است که ما در دین مان داریم و در مسائل ایمنی اجتماعی هم باید جامعه مان را با این فرهنگ آموخته کنیم و یک آموزش گسترده تری وجود داشته باشد
    منبع: ایمنا
     
    کانال تلگرام - دروس کانال تلگرام - بیانات و اخبار