خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه 11 فروردین ماه 1396
    خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه 11 فروردین ماه 1396
    امام جمعه موقت اصفهان گفتند: ائمه (علیهم السلام) به هیچ وجه سر سازش با مستکبران و غاصبان ولایت نداشتند، بلکه هر کدام به نحوی مبارزه کرده و شیعیان را هم در مبارزه با غاصبان ولایت بیدار می‌کردند تا بتوانند اساس اسلام را حفظ کنند.

    بسم الله الرحمن الرحیم

    آیتالله سیدابوالحسن مهدوی، در خطبههای این هفته نماز جمعه اصفهان که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به شهادت امام هادی(علیه السلام) اظهار داشتند: ائمه به هیچ وجه سر سازش با مستکبران و غاصبان ولایت نداشتند، بلکه هر کدام به نحوی مبارزه کرده و شیعیان را هم در مبارزه با غاصبان ولایت بیدار می‌کردند تا بتوانند اساس اسلام را حفظ کنند.

    ایشان با بیان اینکه مردمی که از ائمه تبعیت می‌کردند دینشان محفوظ بود، افزود: البته این افراد در همه دوران‌ها به جز بعد از 25 سال خانه نشینی حضرت علی(علیه السلام) در اقلیت بودند و جریان کربلا هم به همین جهت اتفاق افتاد.

    امام جمعه موقت اصفهان ادامه دادند: ضرورت تبعیت از حجت الهی در این دوران هم کاملاً محسوس است، همان ضرورتی که گفته می‌شود تبعیت از ولی فقیه باعث می شود به کشور ضربه نخورد.

    ایشان با اشاره به اینکه ولی فقیه فانی در دین بوده و با استبداد و زورگویی مبارزه و مخالفت می‌کند، مطرح کردند: دشمنان برای مخالفت با نظام اسلامی و نفوذ، به دنبال دور کردن مردم از اهل بیت و ولی فقیه هستند، این حلقه‌های عرفانی هم که گاهی مخفیانه ایجاد می‌شود در پشت پرده مطرح کردن معرفت به خدا به دنبال انفصال ارتباط مردم از ولی فقیه هستند، چرا که این‌ها اعتقادی به مذهب ندارند.

    آیت الله مهدوی با اشاره به روایتی از امام هادی (علیه السلام)، عنوان کردند: امام هادی (علیه السلام) در وصف چنین افرادی می گویند کسی که به این‌ها معتقد باشد سفیه است، کسی هم که از این‌ها تبعیت کند از دین فاصله دارد، فردی هم که از این‌ها دیدن کند همچون کسی است که از شیطان دیدن کرده و حمایت از این‌ها هم حمایت از یزید، معاویه و ابوسفیان است و شیعه کاری نمی‌کند که عاق اهل بیت قرار گیرد.

    ایشان خاطرنشان کردند: امروزه یکی از خطراتی که بعضی جوان‌ها را تهدید می‌کند همین جلسات مخفی است که بعد از دستگیری، دشمنان در فضای مجازی به حمایت از این‌ها می‌آیند و از آن سوء استفاده می‌کنند، چرا که دشمنان با هر بهانه‌ای به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی هستند.

    امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی تصریح کردند: فردا یکی از روزهای بزرگ نظام ما و نخستین عیدی است که بعد از استقرار نظام به ما داده شد و امام خمینی (ره) به بزرگداشت این روز تأکید داشتند.

    ایشان با اشاره به در پیش داشتن انتخابات در سال جاری عنوان کردند: بعضی این سؤال در ذهنشان ایجاد می‌شود با وجود اینکه افرادی که به آن‌ها رأی می‌دهیم بعد از مدتی به جای عمل به وظیفه مرتکب تخلفاتی می‌شوند، آیا ما همچنان باید در انتخابات شرکت کنیم؟

    شرکت در انتخابات برای حمایت از اساس اسلام و نظام است

    آیت الله مهدوی در پاسخ به این سؤال عنوان کردند: استقرار نظام جمهوری اسلامی و 8 سال دفاع مقدس برای عمل به دستورات اسلام بود نه تخلفات و گناه؛ گناهی که توسط بعضی از مسؤولان انجام می‌شود یا مورد حمایت قرار می‌گیرد به هیچ وجه مورد حمایت مردم و رهبر معظم انقلاب نیست.

    ایشان تأکید کردند: شرکت در انتخابات تقویت اساس نظام اسلامی است، مردم دنیا عدد شرکت کننده در انتخابات ما را ملاحظه و بررسی می‌کنند؛ شرکت در انتخابات برای حمایت از اساس اسلام و نظام است، نه تخلفی که ممکن است بعضی از مسؤولان انجام دهند.

    هیچ کس اجازه ندارد از تخلفاتی که بعضی از مسؤولان انجام می‌دهند دفاع کند

    امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اینکه هیچ کس اجازه ندارد از تخلفاتی که بعضی از مسؤولان انجام می‌دهند دفاع کند، اذعان کردند: در روز 12 فروردین 58 بیش از 98 درصد مردم اعلام کردند که خواهان حاکمیت الله و حاکمیت پیامبر (صلی الله علیه و آله)، اهل بیت با منصوبان از طرف این‌ها هستند و ما هم با شرکت در انتخابات از همین حمایت می‌کنیم.

    حضور حداکثری و تبلیغات سالم مهمترین اولویت انتخابات است

    نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما مردم وظیفه داریم که به عملکرد مسؤولان دقت کنیم و اگر از کسی مشکلی دیده شد به او گوشزد شود، ابراز داشت: در انتخابات دو مسأله حائز اهمیت است، یکی شرکت حداکثری در انتخابات که مطلوب امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است و یکی هم رقابت رفاقتی بین کاندیداها؛ کاندیداها بدون تخریب یکدیگر و گذشتگان وارد صحنه شوند و راهکاری که خود برای اداره کشور دارند بیان کنند تا مردم با شناخت رأی دهند.

    ضربه‌ای که فتنه 88 زد به این زودی جبران نمی‌شود

    آیت الله مهدوی با تأکید بر امانتداری نظام و حمایت آن از آرای اکثریت، گفتند: بیشتر انتظار حضور حداکثری مردم در انتخابات و رقابت شیرین را داریم که خاطره خوبی برای مردم رقم بخورد و خاطره تلخ فتنه 88 تکرار نشود که همه از حضور 40 میلیونی مردم خوشحال بودند اما کسانی در میدان دشمن عمل می‌کردند که بعضی نمی‌دانستند و بعضی هم بعد فهمیدند، اما ضربه‌ای که فتنه 88 به نظام زد و تضعیفی که از نظام صورت گرفت به این زودی جبران نمی‌شود.

    ایشان با تأکید بر انتخاب فرد اصلح در انتخابات عنوان کردند: شورای نگهبان در تائید صلاحیت‌ها موارد مطرح شده در قانون را رعایت می‌کند، اما مردم هم در انتخاب بین خوب و خوب تر باید به دنبال انتخاب فرد اصلح باشند؛ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس را نیز در بعضی حوزه‌های انتخابیه از جمله اصفهان خواهیم داشت که باید در آنجا هم افراد اصلح انتخاب شوند.

    امام جمعه موقت اصفهان ادامه دادند: امروز کشور ما در شرایطی است که لزوم رعایت تقوا در آن احساس می‌شود چه در بعد داخلی و چه در بعد خارجی؛ نقض برجام توسط دشمن به دلیل بی پروایی و بی اخلاقی اوست، در بعد داخلی هم دریافت حقوق‌های نامتعارف توسط بعضی از مسؤولان به عدم رعایت تقوا بر می‌گردد.

    ایشان با اشاره به آیاتی از سوره انفال بیان داشتند: در این آیات مطرح می‌شود کسانی که تعقل نمی‌کنند بدترین جنبنده روی زمین هستند و دشمنان در هر بار عهدشان را نقض کردند، چرا که تقوا نداشته و ترسی از خدا در وجودشان نیست.

    برخورد عاقلانه با بدعهدی آمریکا در برجام ضروری است

    آیت الله مهدوی با بیان اینکه این آیات برای امروز ما هم باید مورد توجه قرار گیرد به بحث نقض برجام توسط آمریکا اشاره کرد و افزودند: ما در نقض عهد نباید پیشقدم باشیم، چرا که مؤمن و مسلمان به عهدش پایبند است؛ اما نکته مهم این است که گاهی دشمنان عهدشان را شکسته و اعلام هم می‌کنند که باید با آن‌ها عاقلانه مقابله کرد.

    ایشان ادامه دادند: جمهوری اسلامی و وزارت امور خارجه در جلساتی که با 5+1، به خصوص اروپایی‌ها دارند، باید نقض عهد آمریکا را اثبات کنند و از آن‌ها اقرار بگیرند و این اقرار به نقض عهد باید روی کاغذ نوشته شود.

    اگر مسائل اقتصادی حل شود مسائل فرهنگی حل خواهند شد

    امام جمعه موقت اصفهان در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 96 به «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» مطرح کردند: از سال 88 به بعد نامگذاری شعارهای سال سمت و سوی اقتصادی داشته، البته در این بین شعارهای فرهنگی هم بوده است؛ اگر مسائل اقتصادی حل شود مسائل فرهنگی که آن‌ها هم اصل هستند حل خواهند شد.

    اگر اقدام و عمل فراگیر شده بود بحث تولید و اشتغال هم حل شده بود

    ایشان با اشاره به اینکه سال گذشته اقتصاد مقاومتی با رویکرد اقدام و عمل بود، بیان داشتند: امسال باز شعار سال اقتصاد مقاومتی با جهت خاص اشتغال و تولید نامگذاری شده که سابقه ندارد و نشان دهنده موفق نبودن در حوزه اقتصاد مقاومتی است؛ اگر اقدام و عمل فراگیر شده بود بحث تولید و اشتغال هم حل شده بود.

    آیت الله مهدوی در تبیین اقتصاد مقاومتی گفتند: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد کشور به گونه‌ای مقاوم باشد که تحریم‌ها روی اقتصاد کشور اثر نگذارد و به هیچ وجه به معنی ریاضت نیست که بعضی می‌گویند.

    ایشان افزودند: دو راهکار برای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده که یکی مربوط به اصل 44 است که باید بخش‌هایی که قابلیت دارند خصوصی‌سازی شوند و وابستگی اقتصاد به نفت باید گرفته شود، چرا که دشمن روی نفت اثر می‌گذارد.

    امام جمعه موقت اصفهان در ادامه به نقش مردم در اقتصاد مقاومتی اشاره و عنوان کردند: مردم باید از مسؤولان در این زمینه مطالبه کنند و از طرفی خودشان هم برای تولید و اشتغال حرکت کنند.

    ایشان در ادامه با اشاره به اینکه البته در سال گذشته حرکات خوبی هم توسط دولت و مجلس صورت گرفت، بیان داشتند: باید در این زمینه بررسی کنیم که کارهایی که انجام شده چه بوده که کافی نبوده و اقتصاد ما هنوز مقاوم نشده که نتوانسته‌ایم اشتغال خاصی برای جوانان داشته باشیم؛ از طرفی بیش از نیمی از کارگاه‌های کوچک کاملاً تعطیل شده یا در آستانه تعطیلی قرار دارند.

    آیت الله مهدوی با اشاره به تزریق پول به کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی مطرح کردند: سؤالی وجود دارد که آیا این پول‌هایی که در صنایع تزریق می‌شود مشکل ربوی ندارند، چرا که خود این موجب می‌شود کارخانه‌ها در مشکل جدیدی بیفتند که البته در آینده با آن روبرو می‌شوند.

    ایشان با تأکید بر اهمیت استمرار کار کارخانه و پرداخت حقوق کارگران، اذعان کردند: وقتی جنس خارجی قاچاق در بازار به فروش می‌رود، جنس داخلی در کارخانه انبار شده و به فروش نمی‌رسد و نمی‌توانند حقوق کارگران را پرداخت کنند؛ بنابراین جلوی واردات بی‌رویه که رهبر معظم انقلاب حکم حرمت آن را هم بیان کردند باید توسط مسؤولان گرفته شود.

    امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه بیش از 90 درصد پوشاکی که از طرف ترکیه وارد می‌شود قاچاق است، اظهار داشتند: مسؤولان باید جلوی قاچاق و واردات بی‌رویه را بگیرند؛ مسؤولی که چندین سال بدون تغییر بر سمت خود باقی مانده باید عوض شود، احتمالاً روابط پنهانی دارد که قاچاق انجام می‌شود، اما بعضی سوراخ دعا را گم کرده‌اند و به دنبال گرفتن بار قاچاق یک کانتینر هستند؛ اگر جلوی قاچاق گرفته نشود بنده فکر می‌کنم دست آمریکا در این مورد پشت صحنه است.

    وضعیت برخورد با حقوق‌های نجومی ‌برای مردم مشخص نشد

    ایشان ادامه دادند: از طرفی وقتی از حقوق‌های نامتعارف سؤال می‌شود بعد از چند ماه می‌گویند که این مسأله حل شده است، اما این سؤال هست که آیا تنها اضافه حقوق یک ماه بازگشته یا همه اضافه دریافتی‌ها برگردانده شده است؛ مردم باید این‌ها را بدانند.

    آیت الله مهدوی به سفرهای استانی اخیر رئیس‌جمهور هم اشاره و عنوان کردند: سفر به استان‌ها و افتتاح پروژه‌های صنعتی خوب است ولی کافی نیست، ای کاش این حرکت سال گذشته انجام شده بود که فرصت کار هم باشد نه امسال که شائبه انتخاباتی بودن دارد.

    کشور مسؤولی می خواهد که با تخلف برادر خود نیز برخورد کند

    ایشان همچنین با بیان اینکه ما مسؤولانی می‌خواهیم که علی‌وار رفتار کنند، خاطرنشان کردند: ما مسئولانی را می خواهیم که اگر حتی برادرشان جلوی آنها تخلف کرد مانند حضرت علی(علیه السلام) که با عقیل رفتار کرد با آنها برخورد کنند نه اینکه وقتی صحبت از عزل مسؤولان متخلف نظام می‌شود، بعضی این‌ها را ذخیره نظام می‌نامند؛ کجا نظام گفته که حقوق‌های نامتعارف بگیرید و کجا گفته که مدیران فاسد ذخیره نظام هستند؟

    امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه قرآن کریم رعایت تقوا را نتیجه درک و عقل انسان می‌داند، گفتند: در مقابل هر چه درک انسان ضعیف‌تر و نفس قوی‌تر شود، تقوا ضعیف‌تر می‌شود؛ خواسته‌های نفس در کنار خواسته‌های عقل در هر فردی وجود دارد، بر ما است که با اراده‌ای که خدا در وجودمان قرار داده فرمان عقل را بر نفس ترجیح دهیم.

    ایشان تصریح کردند: در این ایام بعضی افراد حتی مسؤولان شادی انسان‌ها را محصور در شادی نفس می‌دانند که به عنوان مثال در میدان امام آهنگی گذاشته شود و مردم را در پوشش مسابقه تشویق به کف و هورا کنند؛ نتیجه این کار چیست؟

    آیت الله مهدوی ادامه دادند: اگر به دنبال تقوای الهی هستیم باید درک عقلانی را در جامعه بیاوریم؛ شادی که تنها شادی آلوده به گناه یا مزاحمت آمیز برای دیگران نیست.

    شادی تنها شادی آلوده به گناه نیست، خدمت به مردم و موفقیت و رشد هم نوعی شادی است

    ایشان ادامه دادند: شادی عقلانی هم داریم؛ خدمت به مردم و موفقیت و رشد در عرصه علمی هم نوعی شادی است؛ وقتی کسی در عبودیت خدا موفق می‌شود و تقوا دارد هم یک نوع شادی است.

    منبع: شمیم ولایت 

     

    کانال تلگرام - دروس کانال تلگرام - بیانات و اخبار