هنر مداح «تقویت ولایت مردم» است/ مداح باید فدایی دین باشد
    هنر مداح «تقویت ولایت مردم» است/ مداح باید فدایی دین باشد
    مداحان با هنر خود نقش بسیار مهمی در تقویت ولایت مردم دارند و باید مردم عاشقانه و هنرمندانه به سمت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سوق دهند.
    آیت الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان صبح امروز در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز، با اشاره به نزدیکی به زمان برگزاری انتخابات عنوان کردند: حضور در انتخابات برای ما بسیار اهمیت دارد و دشمن در تلاش است حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات را حداقل و کوچک نشان دهد.
     
    عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند: امروزه دو قطبی کردن فضای انتخابات در کشور هدف دشمن است که با ترفندها و دسیسه های دروغین، می خواهد مردم را برای حضور در انتخابات مایوس کند.
     
    آیت الله مهدوی در بخش دیگر سخنان خود، نقش بسیج  و جامعه مداحان را در جذب فکری قشر نوجوان و جوان بسیار با اهمیت دانست و افزودند: مداحان با هنر خود نقش بسیار مهمی در تقویت ولایت مردم دارند و باید مردم را عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) کنند.
     
    ایشان گفتند: دلیل نقش مهم مداحان در خصوص تقویت ولایت و علاقه مند کردن مردم به اهل بیت(علیهم السلام) به دلیل هنری است که ایفا می کنند چرا که یک کار هنری، جذابیت ظاهری دارد، نوجوانان و جوان ها هم به دنبال همین جذابیت هنر هستند.
     
    امام جمعه موقت اصفهان تصریح کردند: نوجوان ها و جوان ها به دلیل جذابیت ظاهری این هنر به دنبال آن هستند که توصیه من به مداحان این است که حال که جذب ظاهری را در اختیار دارید سعی کنید حسن استفاده را داشته باشید و آن تاثیر معنوی واقعی و عمیق را بگذارید.
     
    نماینده مردم اصفهان در خبرگان رهبری در خصوص تاثیر واقعی که یک مداح می تواند در قشر نوجوان و جوان بگذارد اظهار کردند: تاثیر واقعی آن است که مداحان فکرهای قشر نوجوان و جوان را بصیرت بدهند و با انتخاب اشعار خوب و مطالب مفید، قشر نوجوان و جوان را به مبانی دین آشنا کنند.
     
    به گفته آیت الله مهدوی، این آشنایی با مبانی دین توسط مداحان بسیار مهم است و اقدام در این خصوص باعث می شود جوان و نوجوان ساخته بشود.
     
    ایشان تشریح کردند: مداحان باید فدایی دین باشند و بدانند مداحی که می خواهد مردم را عاشق کربلا کند باید فدایی امام حسین(علیه اسلام)باشد؛ حال مداح باید ببیند که چه کارهایی را باید در ارتباط با این موضوع انجام دهد.
    کانال تلگرام - دروس کانال تلگرام - بیانات و اخبار