حماسه 29 اردیبهشت
    حماسه 29 اردیبهشت
    ادامه رویه گذشته برای کشور مشکلات جدی ایجاد می‌کند. مطمئن باشید که در مشورت‌ها می‌توانید به اصلح برسید.

    بسم الله الرحمن الرحیم

    23 اردیبهشت 96

    در آستانۀ انتخابات هستیم و همۀ ما اهمیت انتخابات را  می‌دانیم. کشور ما چون یک کشور با  نظام اسلامی است و انقلاب آن نیز با حمایت مردم به وجود آمده و با حمایت مردم نیز استمرار پیدا کرده، با کشورهای دیگر فرق می‌کند. از این جهت امام بزرگوار ما مرتب تأکید می‌کردند که شرکت کردن د رانتخابات بر همگان واجب است.
    شرکت در انتخابات؛ قوت نظام اسلامی
     شرکت در انتخابات واجب است نه فقط به خاطر اینکه بخواهیم سرنوشت کشورمان را رقم بزنیم، بلکه به خاطر اینکه این حضور، تقویت نظام هم هست؛ یعنی دشمنان وقتی حضور این‌بار را با دفعات قبلی مقایسه می‌کنند، هرچه مشارکت مردم را قوی‌تر ببینند مأیوس‌تر می‌شوند، نظام نیز قوی‌تر می‌شود و در صحنۀ بین المللی و جهانی تأثیر گذارتر می‌شود. به خصوص در مواجهه با دشمنان، می‌تواند با آن‌ها از موضع قوی‌تری صحبت کنند.
    کاندیداها در یک سطح نیستند
    آنچه در این انتخابات محقق شده این است که شورای نگهبان شش نفر را فعلاً معرفی کردند که این‌ها واجد شرایط کلی کاندیدایی برای ریاست جمهوری هستند. منتها معلوم است که این‌ها در یک ردیف نیستند و باید از بینشان اصلح را ملاحظه کنید.
    واقع‌نگری در انتخابات
    مشکلات چهار سال گذشته را ملاحظه کنید. این ترسی را که متأسفانه برخی از کاندیداها گاهی در دل مردم می‌اندازند و همان ایران‌هراسی را که کار دشمنان ما بود، در قالب مردم هراسی انجام می‌دهند و مرتب در دل مردم دلهره ایجاد می‌کنند که اگر به دیگران رأی بدهید ایران به دورۀ قبل برمی‌گردد، نه این‌طور نیست کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند در واقع دارند از خودشان دفاع می‌کنند و به دنبال این هستند که یک جناح خاصی رأی بیاورد.
    دقت در عملکرد گذشته
    مردم باید به مشکلات گذشته دقت کنند، مشکلات واضحی است؛ اختلاس‌هایی که انجام شد، بحث حقوق‌های نجومی و کوتاهی در برخورد با آن‌ها که دیدیم. ملاحظه کردید اگر کار بخواهد در آینده هم به همین روش ادامه پیدا کند، مشکلات بسیاری خواهیم داشت. این درحالی‌ است که گاهی با حقوق یک نفر از این‌ها می‌شود کارهای مهمی انجام داد، مثلا تعداد زیادی از زندانی‌ها را ‌آزاد کرد، یا گاهی یک شهر را آباد کرد. متأسفانه با کسانی که تصرف غیر قانونی در صندوق ذخیرۀ فرهنگیان کرده بودند، برخورد جدی نشد. به خصوص در مسائل فرهنگی می‌بینید آن جدیتی که باید باشد نیست.
    امضای سند 2030 و تعامل با دشمن
    در تعامل با دشمنان ملاحظه می‌کنیم به بهانۀ تعامل با دشمنان، گاهی ارتباط با آن‌ها پیدا می‌کنند که از جمله این سند 2030 که رهبر معظم اشاره کردند که چرا دولت امضا کرده و حالا امضا کرده باید مسئولین دیگر برخورد می‌کردند و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید برخورد می‌کرد. بنابراین عزیزان بدانید رأی ما در سرنوشت کشور موثر است، لذا اصلح را با بررسی و مشورت انتخاب کنید و جلو بروید.
    رأی حق و تکلیف هر ایرانی
    رأی دادن هم حق است و هم تکلیف است. هم حق هر ایرانی است که رأی بدهد هم تکلیفی است که برعهدۀ او است که نمی‌تواند شانه خالی بکند. بنابراین توصیۀ من این است که برگه‌ها را سفید نیندازید و از کارهایی مثل اینکه به امام زمان(علیه‌السلام) رأی بدهید، خودداری کنید چون‌ این‌ها رأی باطله محسوب می‌شود. لذا از رأی خودتان استفاده کنید و مطمئن باشید که با مشورت‌ می‌توانید به اصلح برسید.
    کاندیداها تخریب نکنند
    مواظب تخریب یکدیگر باشید و خدای ناکرده به یکدیگر توهین نکنید که این باعث دو قطبی شدن در کشور می‌شود. مصلحت در این نیست. هم کاندیداها فقط برنامه‌های خودشان را بگویند و هم مردم هر کاندیدایی را که دوست دارند همان را معرفی کنند تا واقعاً یک رقابت سالم ایجاد شود؛ اما تحقیر نکنند.
    نظام اسلامی امین رأی ملت است
    این را هم بدانید که هر کسی اکثریت رأی را دارد، نظام اسلامی امین مردم در حفظ آن است. رهبری امین مردم‌اند یعنی همان‌که از صندوق درمی‌آید، همان شخص رئیس جمهور می‌شود. لذا ملاحظۀ این را بکنید. در کنار این نکاتی که عرض کردم هم باید دعا کنیم که آنچه مورد رضایت خدای متعال  و حجت او است همان را به ذهن مردم ایران بیندازد و فرد اصلح ان‌شاءالله رأی بیاورد و بتواند کشور اسلامی ما را بیش از گذشته عزیز و سربلند کند.
    آنچه که ما بیشتر دنبالش هستیم این است که کشور ما بتواند مقدمۀ ظهور حضرت ولی‌عصر(علیه‌السلام) را فراهم کند.

    و السلام علیکم و رحمة الله

    کانال تلگرام - دروس کانال تلگرام - بیانات و اخبار